آسیب شناسی مدیریت ارتباط با مشتری : موردکاوی یک شرکت خودرو سازی

آسیب شناسی مدیریت ارتباط با مشتری : موردکاوی یک شرکت خودرو سازی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۹


  • 29 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از حوزه های فناوری اطلاعات است که بدون شک عدم توجه به آن در دنیای رقابتی امروز پیامدهای بیشماری را برای هر صنعتی از جمله صنعت خودروسازی در پی خواهد داشت. در این مقاله به تحلیل وضعیت موجود مدیریت ارتباط با مشتری یکی از شرکتهای خودروسازی ایران مبتنی بر یک مدل چهار بعدی پرداخته و آن را با وضعیت مطلوب مورد مقایسه قرار دادیم. بدین منظور پرسشنامه هایی طراحی گردید که کارشناسان این حوزه را از چهار بعد ارزش، دانش، تعامل و رضایت مشتری مورد پرسش قرار می گرفتند. نتایج تحقیق نشان میدهد که بطور کلی وضعیت موجود شرکت به لحاظ مدیریت ارتباط با مشتری تفاوت بسیار زیادی با وضعیت مطلوب دارد. بطوریکه، در میان ابعاد در نظر گرفته شده برای تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری، در بعد ارزش شکاف بین وضعیت موجود و مطلوب بیش از سه بعد دیگر است و نیاز به توجه بیشتری وجود دارد. همچنین، تنها در بعد رضایت میانگین بدست آمده برای وضعیت موجود از متوسط بالاتر است، لیکن این بعد نیز هنوز با وضعیت مطلوب فاصله دارد. همچنین، برای بهبود هر یک از چهار بعد بویژه بعدهای ارزش و دانش که اختلاف زیادی با وضعیت مطلوب دارند، راهکارهایی ارائه شده است که میتواند به شرکت برای رشد مدیریت ارتباط با مشتری خود کمک نماید.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.