ارائه روشی برای تعیین الزامات پیاده سازی مدیریت دانش مشتری (CKM) (مورد کاوی: گروه خودرو سازی بهمن)

ارائه روشی برای تعیین الزامات پیاده سازی مدیریت دانش مشتری (CKM)  (مورد کاوی: گروه خودرو سازی بهمن)

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۸


  • 96 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM ) بطور سنتی بعنوان ابزاری برای ارتباط دادن مشتریان با سازمانها توسط برنامه های وفاداری مختلف معروف است، اما شاید بزرگترین منبع ارزش را كنار گذاشته بود: دانش موجود در مشتریان . زمانی كه هر دوی مدیریت ارتباط با مشتری(CRM ) و مدیریت دانش(KM ) برای بدست آوردن دانش مشتری متمركز می شوند، مدیریت دانش مشتری، به عنوان یك فرآیند استراتژیك در سازمان هرایی كه مشتریان خود را از دریافت منفعلانه محصولات و خدمات فراتر برده و با دادن اختیار به عنوان شركای دانش، در نظر می گیرند، ظهور می كند . چارچوب مطرح شده در این مقاله برای اجرای مدیریت دانش مشتری، متخصصان را قادر به بكارگیری موفقیت آمیز دانش مشتری در جهت نیل به كارائی بیشتر نوآوری های CKM می سازد. لازم به ذكر است كه در این راه و برای به خدمت گیری تمامی دانش مشتری، مدیریت هر سه جریان دانش بطور همزمان ضروری است.  
در این مطالعه با مروری بر ادبیات موجود، بازار خودروی مزداتری جدید براساس براسراس دانش مشتری نسبت به مشخصه های خودرو مورد تحلیل وبررسی قرار گرفت و با تعیین معیارهای موثر در افزایش فروش، مدلی جهت اولویت بندی معیارهای فروش مزدا 3 با روش  PROMETHEE  و استفاده از نرم افزار Decision Lab ارائه گردید تا از این طریق بتوان سهم فروش این محصول را در بازار داخلی افزایش داد. واحدهای در گیر در فرایند كه شامل واحد فروش و خدمات پس از فروش می باشد مری بایسرت با توجه به معیارهای مشخص شده به اصلاح فرایند موجود اقدام كنند.
با توجه به اینکه بازار یابی همواره با داده ها و اطلاعات بسیار زیادی در مورد مشتریان، منابع مادی روبروست و در اكثر مواقع این دانش مشتری میتواند حامل اطلاعات و الگوهای با ارزشی باشند. امروز بانكهای اطلاعاتی وسیعی از ویژگی های مشتریان موجود است كه اطلاعات مربوط به ویژگی های استفاده كنندگان را شامل می شود. پیدا كردن الگوها و دانش نهفته در این اطلاعات می تواند به تصمیم گیرندگان عرصه بخش بندی بازار كمك شایانی بكند. بنابراین می توان از طریق بخش بندی ارزش مشتریان را تعیین، رفتار آینده آنها را پیش بینی و تصمیمات آگاهانه ای را در این رابطه اتخاذ كرد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.