ارزیابی الگوی رفتاری مشتریان نسبت به برندهای شناخته شده در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک متن کاوی

ارزیابی الگوی رفتاری مشتریان نسبت به برندهای شناخته شده در شبکه های اجتماعی با استفاده از تکنیک متن کاوی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۲۴


  • 61 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

ثبت نظرات مصرف کنندگان و کسب دانش در مورد ترجیحات مصرف کننده به مدت طولانی یک نگرانی عمده برای محققان بازاریابی بوده است. با این حال، روش های بازاریابی سنتی از قبیل گروههای متمرکز و مصاحبه ی رو در رو، هر دو هزينه و زمان زیادی صرف می کنند. در مقابل، نظرات و دیدگاه کاربران در وبلاگها به راحتی و به صورت رایگان در دسترس است. چنین رسانه های ایجاد شده توسط مصرف کننده نیز آزاد از تعصبی است که ممکن است توسط مصاحبه گر در هنگام مصاحبه شخصی رخ دهد. علاوه بر این، نظر مصرف کنندگان، به بیان کیفی ممکن است به راحتی در ارزیابی اهدافی مانند داده های فروش، در آمد و با قیمت سهام مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، شرکت ها می توانند با استفاده از محتوای متنی آنلاین به بینش حاصل از نظرات مصرف کنندگان در مورد محصولات و خدمات موجود دست یابند.
حفظ حضور مداوم در این کانال های رسانه ای نقش مهمی در مطرح شدن نام تجاری و کمپین های تبلیغاتی شرکت را ایفا می کند. شرکت ها می توانند از فضای وبلاگ نویسی به طور هوشمندانه جهت انتشار اطلاعات مورد نیاز مشتریان خود استفاده کرده و بر بحث و گفتگوی آنان در وبلاگها در مورد نام تجاری خود نظارت داشته باشند. با انجام این کار، شرکت ها می توانند با ردیابی نظرات مطرح شده، بلافاصله مداخله کرده و با مشتریان ناراضی ارتباط برقرار کنند. در این راستا، ما با استفاده از تکنیک متن کاوی به ارزیابی الگوی رفتاری مشتریان نسبت به برندهای شناخته شده در میکروبلاگها و شبکه های اجتماعی پرداختیم. که با استفاده از محاسبه امتیاز احساس هر برند و بررسی تاثیر اخبار انتشار یافته بر امتیازات روزانه، به ادبیات موجود در متن کاوی و رفتار مصرف کننده کمک شده است. در ابتدا از برندهای شناخته شده، که تضمینی بر عملی، موثر و عمومی بودن یافته ها دارد، استفاده شد. سپس، تجزیه و تحلیل ها با استفاده از پرکاربردترین سایت میکروبلاگینگ، توییتر و در هر دو روش کمی و کیفی انجام شد. که این امر تضمینی بر قدرت و صحت نتایج بدست آمده دارد. در نهایت نیز، با تمرکز تنها بر نظرات مصرف کنندگان، در راستای پیشرفت ادبیات مطرح شده پیرامون بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی و نظرات آنلاین، تحقیقات موثری به انجام رسید.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

اگر به دنبال مجموعه مقالات فارسی در موضوعات مختلف هستید به لینک مراجعه بفرمایید. در این لینک مجموعه مقالات فارسی در حوزه های مختلف داده کاوی و متن کاوی ارائه شده است.

اگر به پژوهش در حوزه متن کاوی علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه بی نظیر هفتاد و چهار مقاله فارسی در زمینه متن کاوی  و مجموعه های مشابه آن را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه متن کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.  


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.