بررسی نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

بررسی نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۷


  • 26 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

مدیریت ارتباط با مشتری شامل فرآیندهای کاملی است که مشتریان را برای رسیدگی تعیین نموده، انتخاب و پیگیری می کند و آنها را حفظ نموده و توسعه می دهد. نکته مهم در زمینه مدیریت این فرآیندها، افزایش کارایی، توسعه بازارها و حفظ مشتریان است و استخراج داده در زمینه پایگاه داده می باشد. داده کاوی از جمله عناصر مدیریت ارتباط با مشتری است که می تواند به حرکت شرکت ها به سوی مشتری مداری کمک کند. در فرآیند داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری داده های خام از منابع مختلفی جمع آوری می شوند و از طریق استخراج، ترجمه و فرآیندهای فراخوانی به انبار داده وارد می شوند. در این تحقیق به دنبال اهمیت نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری بودیم و پژوهش های انجام شده بیانگر این است که به وسیله داده کاوی می توان ارزش مشتریان را تعیین، رفتار آنها را پیش بینی و تصمیمات آگاهانه ای را در این رابطه به کار گرفت و همچنین داده کاوی سازمان ها را قادر می سازد تا از سرمایه داده هایشان بهره برداری لازم را نمایند.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.