بهبود مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری مبتنی بر تکنیکهای داده کاوی

بهبود مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری مبتنی بر تکنیکهای داده کاوی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۸


  • 34 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

با افزایش اهمیت رضایت مشتری در محیط تجاری امروز، بسیاری از سازمانها روی مباحث مرتبط با شناخت مشتری، وفاداری و سودآوری مشتری برای افزایش سهم بازار خود و کسب رضایت بیشتر مشتری تمرکز نموده اند. همچنین حیات اقتصادی همه مؤسسات مالی با حمایت و سرمایه گذاری مشتریان ادامه می یابد لذا در راه اندازی سیستم های بانکداری باید به اصل مشتری مداری توجه ویژه ای داشت. به طور کلی با تحلیل اطلاعات پایگاه داده CRM، سازمان می تواند در تشخیص بهتر مشتریان و همچنين تخصیص بهینه منابع به مشتریان سودآور ترش کمک نماید. بنابراین تکنیک های داده کاوی، ابزارهای شناخته شده برای تجزیه و تحليل داده های مشتریان می باشند. در صنعت بانکداری با رواج و گسترش بانکداری الکترونیک، ثبت اطلاعات تراکنشی راحت تر گردیده است و داده ها به طور قابل ملاحظه ای در حال رشد می باشند، لذا با استفاده از داده کاوی مدیران بانک ها می توانند با دقت بیشتری پیش بینی نمایند که، چه مشتریانی با احتمال بیشتری ارائه محصولات جدید را می پذیرند، چه مشتریانی دارای ریسک بیشتری برای عدم پرداخت بدهی ها و وام ها می باشند و همچنین چگونه می توان روابط با مشتریان را سود آورتر نمود. در مبانی نظری این پژوهش ضمن بررسی مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، کاربردهای داده کاوی در CRM و همچنین کاربردهای داده کاوی در بانکداری به ارائه یک الگوی مفهومی جهت بهبود مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بانکداری پرداختیم.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.