بهبود مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر داده کاوی

بهبود مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر داده کاوی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۷


  • 51 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

یکی از اهداف مهم و نهایی برای سازمان ها، جلب رضایت مشتریان است که این خود باعث تـداوم و افـزایش ارتبـاط آنـان خواهد شد. در نتیجه از یک سو به دنبال یافتن بازار هدف و از سوی دیگر کسب رضایت مشتریان است بنابراین سازمان ها نیاز به یک ابزار قدرتمند دارند تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی که ممکن است مخفی باشند را کشف نمایند .
 با توجه به اهمیت نقش مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان های امروزی داده کاوی در این مورد اجتناب ناپذیر است.  
یکی از مهمترین مسائل مربوط به این حوزه شناخت صحیح مشتریان دائمی و موثر نسبت به مشتریان عادی است. از این رو امور پیش بینی این مشتریان از لحاظ الگوی رفتاری و ویژگی ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. الگوی تشخیصی حاصل منجر به تفکیک مشتریان مهمتر در یک کسب و کار می شود این مسئله منجر به تشخیص و تقویت ویژگی هایی می شود که از نظر مشتری نیز با ارزش تر است.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.