داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۶


  • 54 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 


رفتار مشتری در زمان های مختلف تغییر می کند . در حالت کلی استفاده از تکنیک ها و نرم افزار های CRM در محتوای مناسب برای ارتباط بین سازمان ها ، مشتریانی ایجاد می کند. کلید موفقیت CRM استفاده از تکنولوژی های مختلف و کاربردهای داده کاوی و متدهای مناسب برای محل مناسب و داشتن استراتژی مناسب در مدیریت چرخه زندگی مشتری می باشد. پردازش ها برای تطبیق دادن سازمان با بازار دلیل می شود تا سعی در داشتن مشتریان نهایی تشدید گردد . اطالعات به دست آمده از مشتری برای سازمان به منظور برطرف ساختن نیازها و درخواست های مشتری کمک کننده است . سازمان همچنین سود به دست آورده و یک ارتباط طوالنی مدت را با مشتری نگه خواهد داشت . ولی باید اطمینان خاطر بدهند که حریم شخصی مشتری حفط خواهد شد و در طی مدت استفاده از داده ها تآثیری روی آنها نخواهد گذاشت . استفاده از داده کاوی در CRM  پاسخ مناسبی خواهد بود . از تحلیل تکامل بخش خرده فروشی نتیجه گرفته می شود که تقویت ارتباط در بازار رقابتی امروز مهم است ؛ پیشرفت متدولوژی ها باعث افزایش فروش شده است . با ترکیب  CRM و SCM روشن سازی ماژول های معماری داده کاوی در آینده خواهد بود .
 

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.