رفتار کاربران شبکه اجتماعی توییتر در اعتراضات: درخواست برای اقدام

رفتار کاربران شبکه اجتماعی توییتر در اعتراضات:  درخواست برای اقدام

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۱۱


  • 58 بازدید

امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال و اشتراک اطلاعات هستند. کاربران این شبکه ها اقدام به تولید و اشتراک نظرات، عقاید و موضوعات مورد توجه خود می‌کنند. بدین ترتیب فیلد مطالعاتی در این حوزه ایجاد شده است به نام تحلیل رفتاری کاربران شبکه های اجتماعی.

 هدف از تحلیل رفتار کاربران، تحلیل فعالیت های آنهاست مانند اشتراک گذاری، پست مطلب، لایک مطلب، نظر دادن، فالو کردن و فعالیت‌های دیگر. در این مقاله یکی از رفتارهای جمعی کاربران در اعتراضات اجتماعی تشریح می گردد.
رفتار دیگری از کاربران شبکه اجتماعی در توییتر مربوط به توییت های می‌شود که کاربرانی برای جلب توجه سلبریتی ها و رسانه های سنتی مانند رادیو و تلویزیون و کاربران دیگر تولید می‌کنند.
 درخواست کمک کردن به  شرکت کنندگان در اعتراض اجتماعی نوع دیگر از رفتار در شبکه های اجتماعی است.  به طور مثال درخواست ارسال غذا و پتو برای شرکت کنندگان اعتراض وال استریت در توییت زیر: 

 @AnonyOps “Any bands want to bring equipment to wallstreet? We’re going to send 
food/pizza and some jams to protestors. #occupywallstreet”

همانطور که در این توییت مشاهده می‌شود کاربرانی درخواست ارسال پتو کردند و خود ادعا می‌کنند که در حال ارسال غذا و پیتزا برای معترضین هستند.
این نوع توییت ها معمولا با درخواست کاربر تولید کننده آن برای ریتوییت کردن همراه است. در واقع هدف اصلی کاربر  تولید کننده این نوع توییت ها جلب توجه دیگر کاربران برای توجه بیشتر، تامین و کمک کردن به معترضین اصلی می باشد.
درصد این نوع توییت ها یا تولید محتواها در رخداد های شبکه های اجتماعی در اعتراضات به نسبت به سه رفتار دیگر یعنی رفتار اشتراک اطلاعات مکان رویداد، اشتراک اطلاعات عمومی و اشتراک نظرات کمتر می باشد. 

 

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه تحلیل رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.