شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در تجارت الکترونیکی

شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در تجارت الکترونیکی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۱۴


  • 67 بازدید

شبکه های اجتماعی نقشی اساسی به عنوان یک رسانه برای انتقال اطلاعات، ایده ها و تاثیرات در میان اعضای خود دارد. در بحث تجارت الکترونیکی شبکه های اجتماعی اهمیت پیدا می کنند چرا که بسیاری از کاربران مایلند قبل از اقدام به خرید نظرات دیگران را در مورد محصول مورد نظرشان بدانند و یا تجربیات دیگران را هنگام استفاده از محصول مطالعه کنند .همچنین بسیاری از خریداران آنلاین مایلند قبل از خرید محصولات جدید منتظر بمانند تا نظرات افراد دیگر را در مورد آن بخوانند، در این صورت ریسک ناشی از خرید محصولات جدید را کاهش داده اند.
 دو نوع تاثیر شبکه های اجتماعی برای پذیرش محصولات جدید در بین کاربران وجود دارد :

شبکه های اجتماعی هنجاری : این نوع شبکه ها افراد را برای پذیرش یک محصول تحت فشار قرار می دهد چرا که افرادی که محصول جدید را ندارند در اصطالح از مد افتاده اند و عالرغم خصوصیاتی که برای فرد مهم است به سمت خرید محصول می رود. 

شبکه های اجتماعی اطلاعاتی : در این شبکه ها افراد با مشاهده تجربیات افرادی که محصولات جدید را استفاده کرده اند متوجه می شوند که باید محصول جدید را سفارش دهند یا خیر. پس این شبکه ها نقشی متعادل تر بین محصولات و تمایل افراد برای خرید آن محصولات، با افزایش اطمینان در افکار و ترجیحات آنها نسبت به محصول، دارند.

ارائه روشی جدید جهت یافتن افراد تاثیر گذار شبکه های اجتماعی در بازاریابی آنالین ، هاشمی نژاد 

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه شبکه های اجتماعی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.