شناسایی و الویت بندی شاخص های موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری با به كارگیری روش های TOPSIS و AHP ( مورد كاوی : بانك پاسارگاد)

شناسایی و الویت بندی شاخص های موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری با به كارگیری روش های TOPSIS و AHP  ( مورد كاوی : بانك پاسارگاد)

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۹


  • 22 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

تصمیم گیری یكی از مهم ترین و اساسی ترین وظایف مدیریت است و تحقق اهداف سازمانی به كیفیت آن بستگی دارد. به طوری كه از نگاه یكی از صاحب نظران حوزه تصمیم گیری هربرت سایمون، تصمیم گیری جوهر اصلی مدیریت است. در واقع تصمیم گیری به چگونگی انتخاب بهترین گزینه های ممكن می پردازد به طوری كه گزینه منتخب بتواند بیشترین سود و موفقیت را به همراه داشته باشد. 
مشتریان راضی ناخودآگاه به یك رسانه بدون هزینه جهت انجام تبلیغات برای عرضه كننده تبدیل می شوند. اهمیت این امر وقتی بیشتر خود را نشان می دهد كه بدانیم در اغلب موارد تاثیر اینگونه پیام ها بسیار بیشتر از تبلیغات پرهزینه رسمی شركت است. نتایج حاصل از پژوهش بیانگر این است كه :
-عوامل تكنولوژی وزن كمی در مدیریت ارتباط با مشتری دارد؛ پیشنهاد می شود كه مطالعات جدی و مستمری به عمل آید كه چگونه می توان اثر این عامل را بر مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانك پاسارگاد افزایش داد.
 - شناخته شدن اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری در شعب بانك برای كلیه كاركنان
 - به اجرا گذاشتن طرح های یادگیری و توسعه مدیریت ارتباط با مشتری متناسب با چشم انداز، اهداف و مأموریت های بانك
-  توجه و تأكید به یادگیری به صورت تیمی و تشویق كاركنان به انجام كارها به صورت تیمی
- توسعه مهارت های كاركنان در راستای تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یك مزیت رقابتی 
 -در نظر گرفتن مزایا و پاداش برای افرادی كه مدیریت ارتباط با مشتری را یاد می دهند و یاد می گیرند. 
- تشویق كاركنان به انجام فعالیت هایی كه نیازهای رشد و یادگیری شان را تأمین می كند.
برگزاری دوره های آموزشی كه نیازهای شناخت مدیریت ارتباط با مشتری كاركنان را تأمین كند.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.