متن کاوی متون فارسی در راستای طبقه بندی آن

متن کاوی متون فارسی در راستای طبقه بندی آن

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۴/۲۹


  • 127 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

در این مقاله مروری کلی بر روش های استخراج ویژگی و انواع روش های طبقه بندی صورت گرفته و تمامی آزمایشات روی اسناد فارسی مجموعه داده استاندارد همشهری انجام گرفته است. نتایج آزمایشات نشان میدهد که دقت، فراخوانی و کارایی کل طبقه بندی کننده ماشین بردار پشتیبان از عملکرد بهتری برخوردار است. در کارهای آتی قصد داریم یک الگوریتم ریشه یاب کلمه با دقت بالا برای زبان فارسی با بهبود الگوریتمهای ریشه یاب موجود ارائه دهیم، که این کار به طور قطع گام ارزشمندی در افزایش دقت در پژوهش ها در حوزه بازیابی اطلاعات، طبقه بندی، خوشه بندی و غیره در زبان فارسی خواهد شد. در ادامه با ارائه یک روش ترکیبی انتخاب ویژگی قصد داریم دقت و کارائی الگوریتمهای طبقه بندی را افزایش دهیم.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

اگر به پژوهش در حوزه متن کاوی علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه بی نظیر هفتاد و چهار مقاله فارسی در زمینه متن کاوی  و مجموعه های مشابه آن را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه متن کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.  

 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.