مدیریت ارتباط با مشتری توسط زنجیره تامین وتکنیک های داده کاوی

مدیریت ارتباط با مشتری توسط زنجیره تامین وتکنیک های داده کاوی

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۷


  • 91 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

برای محیط همیشه در حال تغییر وتغییر در شیوه تعاملات شرکت ها با تامین کنندگان ومشتریان و پیچیدگی بازارها، کاهش دوره عمر محصولات و اهمیت یافتن زمان پاسخگویی به مشتریان و افزایش انعطاف پذیری، زنجیره تامین عاملی حیاتی برای رقابت پذیری سازمان ها می باشد. بنابراین شناخت زنجیره تامین و اجرای آن کمک به تعالی سازمان و عملکرد بهتر می کند.دسته بندی مشتریان به گروه های مختلف باعث بهبود کیفیت پیشنهاد محصولات می گردد، همچنین این امکان را برای تصمیم گیران به وجود می آورد تا بخش های بازار را به طور واضح تری تعیین کرده و استراتژی های بازاریابی را بهبود بخشند.مشتریان با هم برابر نیستند وهدف داده کاوی این است که شرکت ها بدانند مشتریان چگونه تمایل بـه تعامـل دارنـد تـا بتواننـد وفاداری آنها را جلب کنند و پیرو آن به افزایش درآمد وکاهش هزینه دست یابند. شناخت بهتر مشتریان ودرك تفاوت بین آنهـا به شرکتها کمک می کند تا در تخصیص منابع به مشتریان مطلوبتر، کارآمدی بیشتری داشته باشند. در این راستا، مقاله حاضر مدلی برای دسته بندی مشتریان و شناسایی مشتریان هدف براساس داده کاوی و خوشه بندیk-means  ارائه کرده، که با توجه به دخالت شهودی در انتخاب ویژگی ها و پیش پردازش داده ها، نتایج حاصل شده از دقت و صحت بسیار زیادی برخوردارند و عمل دسته بندی بهتر صورت می گیرد که نشان دهنده توانایی مدل ترکیبی ارائه شده است. نوآوری این تحقیق در ارائه روشی برای دسـته بندی مشتریان با استفاده از CLV می باشد که در بین جستجویی که در بین مقالات صورت گرفت متد RFM دخالت داده شده بود وروش CLV مورد اغماض واقع شده بود. . دقـت و صـحت قـوانین بدست آمده و همچنین سادگی و قابل فهم بودن قوانین، گویای کاربردی و اجرایی بودن آنان می باشد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 

 

اگر به پژوهش در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر هفتاد مقاله فارسی در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری  و مجموعه های مشابه آن  را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه مدیریت ارتباط با مشتری در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.

 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.