مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۰۷


  • 59 بازدید

مدیریت ارتباط با مشتری ترکیبی از مردم، فرایندها و تکنولوژی است که به دنبال درك نیازهای مشتریان شرکت می باشد و درواقع به دنبال ارائه دیدگاهی جامع در مدیریت روابط از طریق تمرکز بر حفظ و توسعه روابط مشتری است. مدیریت روابط مشتری نتیجه پیشرفت در زمینه فناوری اطلاعات و نیز تغییرات سازمانی حول فرایندهای مشتری محور می باشد. شرکتهایی که بطور موفقیت آمیزی مدیریت روابط مشتری را پیاده کرده اند نتایج بسیار خوبی در زمینه کسب وفاداری مشتریان و سوددهی درازمدت آنها بدست آورده اند. اگرچه بخش اعظمی از مدیریت روابط مشتری مبتنی بر تکنولوژی می باشد، با این حال اعتقاد بر اینکه مدیریت روابط مشتری فقط یک راه حل تکنولوژیکی است، مردود می باشد.

مدیریت روابط مشتری مستلزم حرکت به سمت مشتری مداری و تعریف استراتژی بازار از دیدگاه برون سازمانی است. این روند تحت عنوان دوره عمر مشتری می شود که شامل جذب مشتریان جدید، افزایش ارزش مشتری و حفظ مشتریان خوب می باشد.

مدیریت روابط مشتری یک مفهوم دو مرحله ای است که وظیفه مرحله اول کسب مهارت در توجه ویژه به مشتری می باشد. این بمعنی انتقال از محصول محوری به سمت مشتری محوری و تمرکز بر نیازهای مشتری بیش از توجه به ویژگیهای محصول است. شرکتها در مرحله دوم در حال پیگیری اصول مرحله اول هستند. در این مرحله شرکتها نبایستی به مزیتهای موجود اکتفا کنند بلکه باید توسعه مشتری محوری شان را از طریق تلفیق مدیریت روابط مشتری با کل زنجیره تجربه مشتری، گسترش تکنولوژی دستیابی مدیریت بهنگام مشتری و در نهایت نوآوری مداوم در ارزشهای مد نظر مشتریان پیش برند.

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه مدیریت روابط مشتری و داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله، گپ و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.