مدیریت منسجم خدمات بانکی و رضایت مشتری ( موردی کاوی : بانک ملت حافظ شهرکرد)

مدیریت منسجم خدمات بانکی و رضایت مشتری ( موردی کاوی : بانک ملت حافظ شهرکرد)

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۵/۰۹


  • 49 بازدید

در این سلسله مقالات به مفاهیم و کاربرد های داده‌کاوی، متن کاوی و علوم مرتبط با علم داده پرداخته می‌شود. با توجه به حجم عظیم مقالات تولید شده در زبان فارسی در حوزه داده کاوی و علم داده، آکادمی داده تصمیم گرفت مقالات فارسی منتشر شده در این حوزه را خلاصه برداری کرده و در اختیار علاقه مندان قرار دهد. این مقالات ابتدا با معرفی موضوع و کارهای انجام شده آغاز می شود و سپس مجموعه داده یا دیتاست تحقیق ارائه می شود و سپس پیاده سازی انجام شده در رپیدماینر، وکا یا پایتون ارائه شده و نتایج تحلیل می شود.

در این رشته نوشته ها ابتدا خلاصه ای از مقاله ارائه شده و سپس نتیجه گیری مقاله عینا آورده می گردد و سپس فایل پی دی اف آن نیز برای دانلود در اختیار محققین و پژوهشگران عزیز قرار می گیرد. 

 

رقابت در صنعت بانکداری بسیار شدید است. بانک ها باید کیفیت خدماتشان را بالا ببرند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. به علاوه برای جذب مشتریان بیشتر، بانک ها باید وفاداری مشتریان موجود را حفظ کنند چرا که هزینه بدست آوردن مشتریان جدید تقریباً پنج برابر هزینه نگه داری مشتریان قدیمی است. بنابراین این تحقیق با این موضوع آغاز شده است که رابطه بین عناصر مدیریت منسجم خدمات اعتباری و رضایت مشتریان در بانک ملت شعبه حافظ شهرکرد را بررسی کند. پس با در نظرگرفتن ادبیات تحقیق و تحقیقات گذشته موضوع ابتدا هشت عنصر مدیریت منسجم خدمات شامل 1 - محدول / خدمت 2 -0قیمت -3 ترفیع -4 توزیع -5 امکانات فیزیکی -6 بهره وری و کیفیت 7- کارکنان -8 فرآیندهای اعتباری تعیین شد و رابطه این عوامل با رضایت مشتریان مورد سنجش قرار گرفت. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بین عناصر مدیریت منسجم خدمات شامل خدمات اعتباری ، قیمت و سایر هزینه های خدمات اعتباری ، بهره وری و کیفیت خدمات اعتباری، مکان و زمان ارائه خدمات اعتباری ، فرآیندهای اعتباری ، کارکنان بخش اعتباری ، وشواهد فیزیکی ترفیع و آموزش خدمات اعتباری و رضایت مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. نتایج این تحقیق با تحقیق عابدی و همکاران (1391) همخوانی دارد.

 

این مقاله از طریق لینک قابل دسترسی است و محققین علاقه مند می توانند آن را به صورت رایگان دریافت نمایند. 


کپی برداری بدون ذکر منبع، بر اساس قانون جرائم اینترنتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 
اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه تجاری یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 


افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.