معرفی مقالاتی برای بررسی بیشتر در حوزه نظرکاوی - شارما

نظرکاوی( عقیده کاوی، اندیشه کاوی یا تحلیل احساسات) فیلد مطالعاتی است که سعی می کند احساسات، رفتار، نظرات و تحلیل افراد مختلف را نسبت به موجودیت ها و ویژگی های آن بیان کند. این موجودیت می تواند محصول ها، سرویس ها، سازمان ها، افراد و رخدادها و موضوعات باشد. این نظر می تواند مثبت و یا منفی و یا هیچکدام از این دو باشد و به صورت نظر خنثی طبقه بندی شود. افراد نسبت به موضوعات مختلفی مثل فیلم ها محصولات و یا سیاستمداران ابراز نظر می کنند که در این صورت می توان با نظر کاوی همه اینها را استخراج کرد و از این اطلاعات برای اهداف بعدی خود استفاده کرد. دانستن در مورد نظرکاوی و کارهای انجام شده در مورد آن یکی از موضوعاتی است که محققین به تحقیق درباره آن می پردازند و خروجی تحقیقات خود را تحت عنوان سوروی(Survey) یا بررسی منتشر می کنند در این سلسله مقالات درباره بررسی های خوبی که برای نظرکاوی انجام شده است توضیحاتی ارائه شده و در پایان مرجع اصلی مقاله برای بررسی بیشتر ارائه می گردد.
در این مقاله، شارما ابتدا تعریفی ازنظر کاوی ارائه میشود. در این قسمت رابطه دادهکاوی، متنکاوی، وب کاوی با نظر کاوی موردبررسی قرارگرفته است. در مرحله بعد مراحل نظر کاوی تجزیهوتحلیل شده است. بعد از تعریف خود نظر کاوی و مراحل تشکیلدهنده آن، منابع دادهای نظر کاوی موردبررسی قرارگرفته است. نظرات از طریق راههای مختلفی مانند وب، وبلاگها، شبکههای اجتماعی و سایر موارد قابلدسترسی هستند. در این مقاله همچنین سطوح مختلف نظر کاوی تشریح شده است. در نظر کاوی سطوح سند، جمله، ویژگی و کلمه میتواند موردبررسی قرار گیرد. در بخشهای بعدی این تحقیق مفاهیم طبقهبندی متون و مهندسی ویژگی برای خوانندگان توضیح دادهشده است. مهمترین بخش این تحقیق مربوط به بخش چالشهای نظر کاوی است در این بخش سعی شده است چالشهای فعلی و آتی نظر کاوی تحلیلشده و ارائه شود. علاوه بر این بخشها معیارهای ارزیابی در نظر کاوی نیز تعریفشده و توضیح دادهشده است. در بخش پایانی این مقاله ابزارهای موجود برای نظر کاوی معرفیشده است. در این مقاله بیشتر تمرکز بر روی چالشهای نظر کاوی است که با توجه به عملکرد نظر کاوی در منابع مختلف ارائهشده است.
N. Sharma, and D. Chitre, "Opinion mining, analysis and its challenges." International Journal of Innovations & Advancement in Computer Science 3, no. 1, pp.59-65, 2014.
اگر به پژوهش در حوزه نظرکاوی علاقه مند هستید توصیه می کنیم مجموعه پنجاه مقاله فارسی مرتبط با نظرکاوی، عقیده کاوی و تحلیل احساسات را تهیه بفرمایید.
اگر در حال پژوهش در حوزه نظرکاوی هستید، سوالات و اشکالات خود را از طریق تلگرام با آکادمی داده در میان بگذارید. با عضو شدن در کانال تلگرام آکادمی داده از مقالات جدید و دیتاست های منتشر شده مطلع شوید.
کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است!
اگر در زمینه نظرکاوی(عقیده کاوی یا تحلیل احساسات) در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید. آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademy) حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.
افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.