نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

نقش داده کاوی در مدیریت ارتباط با مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۰۷


  • 114 بازدید

داده کاوی نقش مهمی در فرایند کلی مدیریت روابط مشتری  بازی می کند که از سویی با مراکز داده یا انبار داده ای تعامل داشته و از سویی دیگر با نرم افزار مدیریت رقابت در تعامل است. در گذشته، ارتباط بین نرم افزار داده کاوی و نرم افزار مدیریت رقابت بصورت دستی بوده که اغلب مستلزم نسخه برداری فیزیکی از مدلهای داده ای و انتقال به پایگاه داده بوده است که این ارتباط ضعیف بین داده کاوی و نرم افزار، موجب عدم کارایی و زمینه ساز اشتباهات انسانی می شد. امروزه تمایل بیشتری به ترکیب این دو جزء با هم جهت دستیابی به مزیت رقابتی وجود دارد. شرکتها می توانند مزیت رقابتی را از طریق اطمینان از یکسان بودن تعریف بخش مشتری در نرم افزار داده کاوی و مدیریت رقابتی شان بمنظور اجتناب از مدلسازی کل پایگاه داده، بدست آوردند.

برخی از مزیت های استفاده از داده کاوی در مدیریت روابط مشتری به شرح ذیل می باشد:

  1. دسترسی سریع و دقیق به اطلاعات جهت سهولت پاسخگویی به سئوالات مشتری
  2. کیفی سازی و تصفیه داده ها بمنظور حذف داده های تکراری
  3. استخراج، مدیریت و دسترسی بالا به پایین داده جهت تجزیه و تحلیل سودمندی مشتری و دستیابی به مدلهای حفظ مشتری
  4. داده های یکپارچه و ابزار پیشرفته تحلیل داده جهت ارائه گزارش به سطوح بالاتر
  5. محاسبه درصد کلی ارزش و برآورد ارزش آینده برای هر یک از مشتریان
  6. واکنش به تغییرات سریع محیطهای کسب و کارو نیازهای مشتری
  7. افزایش رضایتمندی مشتری و وفاداری او
  8. جذب مشتریان جدید و افزایش سهم بازار  

کاربرد تکنیک داده کاوی در مدیریت روابط مشتری، بصیری

اگر به پژوهش در حوزه داده کاوی علاقه مند هستید توصیه می شود حتما مجموعه استثنائی و بی نظیر  پانصد مقاله فارسی در زمینه داده کاوی  و مجموعه های مشابه آن و مقالات مرتبط با کاربرد داده کاوی در پیش بینی بیماری را تهیه بفرمایید.

اگر در زمینه داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام (https://t.me/dataacademyحضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد.  

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.