کاربرد داده كاوی در بازاریابی بانكداری

کاربرد داده كاوی در بازاریابی بانكداری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۱۰


  • 105 بازدید

یکی از گسترده ترین حوزه های مورد استفاده داده کاوی در صنعت بانکداری بازاریابی میباشد. بخش بازاریابی بانک میتواند از داده کاوی برای آنالیز بانک اطلاعاتی مشتریان و تحلیل تک تک مشتریان و اولویت بندی آنها برای خدمات استفاده نماید. با ارائه خدماتی که مشتری واقعا آن را میخواهد، بانک میتواند از صرف هزینه های نامناسب صرفه جوئی کند. بازاریاب های بانک نیاز به تمرکز روی مشتریان با شناخت بیشتر در مورد آنها هستند. برای نمونه بانک اقتصاد نوین، از بازاریابی برای بهبود خدمات مشتریان و افزایش سود استفاده میکند. با یکی کردن رکوردهای 1 ساله مشتری، بانک قادر به بازاریابی و فروش خدمات مورد نظر به مشتریان خود می باشد. 
فروش مکمل از دیگر حوزه هایی است که داده کاوی میتواند بطور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا ارائه کننده خدمات جذابیتی برای مشتری ایجاد میکند تا مشتری از خدمات اضافی با کسب و کار یکسان خرید نماید. با ارائه خدمات و محصولات بیشتر به مشتریان، بانک بهتر می تواند از مشتریان خود حفظ کند. برای مثال، چندین بانک خصوصی و خارجی در هند از داده کاوی برای پیدا کردن مشتریان با حساب های سپردهگذاری دیداری که مایل به دریافت وام ارزش مسکن هستند استفاده میکنند.

مزیت رقابتی داده کاوی در بانکداری الکترونیکی در برابر نااطمینانیهای اقتصادی، سمنانی

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه کاربردهای داده کاوی در بانک در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله، گپ و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.