کاربرد داده کاوی در جذب و نگهداری مشتری

کاربرد داده کاوی در جذب و نگهداری مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۱۰


  • 124 بازدید

نه تنها داده کاوی به جذب مشتریان جدید کمک میکند بلکه میتواند به نگهداری مشتریان موجود نیز کمک کند. حفظ و نگهداری مشتری از مهمترین موضوعات برای بنگاههای مالی و صنایع درجه یک برای مشتری و بخصوص بانک می باشد. امروزه گزینه های زیادی برای مشتریان برای انجام کسب و کارشان وجود دارد. مدیران در صنعت بانکداری باید به این موضوع اگاه باشند که اگر آنها تمام سعیشان را در مورد مشتریان به کار نبندند مشتریان می توانند به راحتی در آینده بانک دیگری را انتخاب نمایند. داده کاوی میتواند در هدف گیری مشتریان جدید برای محصولات و خدمات و استخراج الگوهای خرید قبلی مشتریان کمک کند. بنابراین بانک قادر خواهد بود تا مشتریان موجود را با انگیزههایی که به طور سفارشی برای نیاز مشتریان ارائه می شوند حفظ کند. زمانی که بانک منهتن در نیویورک شروع به از دست دادن مشتریان کرد اقدام به استفاده از داده کاوی برای آنالیز حساب های مشتریان و ایجاد تغییرات در نیازمندیهای حساب نمود و در نتیجه آن بانک مشتریان سود ده خود را حفظ کرد. منبع داده گسترده می تواند از طریق داده کاوی برای کسب و کار مناطق مختلف جهان استفاده شود. 

مزیت رقابتی داده کاوی در بانکداری الکترونیکی در برابر نااطمینانیهای اقتصادی، سمنانی

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه کاربردهای داده کاوی در بانک در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله، گپ و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.