کلید موفقیت در مدیریت روابط مشتری

کلید موفقیت در مدیریت روابط مشتری

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۰۷


  • 132 بازدید

در انتخاب یک تکنولوژی مناسب برای  مدیریت روابط مشتری، سازمان ها بایستی زمینه های موجود در خصوص کاربردهای مختلف نرم افزارداده کاوی را بشناسند. کلید موفقیت در مدیریت روابط مشتری، داشتن استراتژی مدیریت داده ای موثر انبار داده ای و توانمندی های تجزیه و تحلیل داده های تعاملی مشتری با کسب وکار می باشد. داده کاوی رابطه بین داده های ذخیره شده ناشی از سالها تعامل با مشتریان در موقعیت های مختلف و نیز دانش مورد نیاز بمنظوردستیابی به موفقیت در مفاهیم بازاریابی ارتباطی رابیان می کند.کسب وکارهائی که از داده مشتری و منابع اطلاعات شخصی به طورموثری استفاده می کنند،درراستای موفقیت خود مزیت رقابتی کسب خواهند کرد.البته بایستی توجه داشت که کسب وکارها ملزم به استفاده مسئولانه ازاطلاعات شخصی مشتریان وبرقراری تعادل بین حقوق خصوصی مشتریان و منافع اقتصادی خودشان می باشند.

تلفیق مدیریت روابط مشتری و داده کاوی باعث پاسخ گویی موثر به نیاز مشتری ،بهینه نمودن بازدهی سرمایه و بهره وری نیروی انسانی، ارتقاء کیفیت در محصولات ودر نهایت موجب پاسخ گویی سریع به تغییرات محیطی می گردد. از این رو شرکتهایی که به دنبال بقاء در بازار شدیدا رقابتی امروز و نیز کسب مزیت رقابتی و افزایش سهم خود در آن می باشند، نکات زیر را باید مدنظر قرار دهند:

الف- تغییر نگرش از محصول محوری به مشتری محوری

 ب- جمع آوری داده های مشتریان و تشکیل انبار داده ای مشتریان

 ج- آموزش کارکنان در خصوص استفاده از سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده بهینه ازداده ها

 د- فراهم آوردن امکانات فنی مورد نیاز

 و- شناخت نیازهای گروههای مختلف مشتریان و ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات مورد نظر آنها

 ه- انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان بخشیدن به مشتریان در زمینه حفظ حریم خصوصی آنها

کاربرد تکنیک داده کاوی در مدیریت روابط مشتری، بصیری

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه مدیریت روابط مشتری و داده کاوی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.