رفتار کاربران شبکه اجتماعی توییتر در اعتراضات: اشتراک نظرات

رفتار کاربران شبکه اجتماعی توییتر در اعتراضات:  اشتراک نظرات

آکادمی داده

۱۳۹۷/۰۳/۱۱


  • 57 بازدید

امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال و اشتراک اطلاعات هستند. کاربران این شبکه ها اقدام به تولید و اشتراک نظرات، عقاید و موضوعات مورد توجه خود می‌کنند. بدین ترتیب فیلد مطالعاتی در این حوزه ایجاد شده است به نام تحلیل رفتاری کاربران شبکه های اجتماعی.

 هدف از تحلیل رفتار کاربران، تحلیل فعالیت های آنهاست مانند اشتراک گذاری، پست مطلب، لایک مطلب، نظر دادن، فالو کردن و فعالیت‌های دیگر. در این مقاله یکی از رفتارهای جمعی کاربران در اعتراضات اجتماعی تشریح می گردد.
وقتی نسبت به یک موضوع آگاهی کسب می‌نماییم بر اساس نظام ارزش گذاری خود سعی می‌کنیم در مورد آن نظر دهیم اظهار نظر در مورد رویدادهای رخ داده در شبکه اجتماعی نیز یکی از مرسوم‌ترین رفتارهای کاربران در شبکه های اجتماعی است.
در هر رویدادی کاربرانی هستند که اقدام به تولید نظر در مورد آن رخداد می‌کنند این نظرات می‌تواند نظرات مثبت و حمایتی باشد در مقابل می تواند نظرات منفی و انتقادی نسبت به رخداد نیز توسط کاربران تولید شوند.  مورد سوم نیز انتشار نظرات خنثی و بی طرفانه نسبت به آن رخداد می تواند باشد.
در کنار نظرات در مورد رخداد، در مورد شرکت کنندگان در آن رخداد نیز توسط کاربران شبکه های اجتماعی اظهار نظر می شود به طور مثال اظهار نظر مثبت در مورد شرکت کنندگان در اعتراض وال استرییت یا نظر منفی یا انتقادی در مورد شرکت کنندگان در اعتراضات وال استریت از انواع اظهار نظرات در مورد یک رویداد مانند اعتراضات خیابانی هستند. نوع سوم نیز نظرات خنثی در مورد شرکت کنندگان رویداد است.
 چند توییت فارسی و انگلیسی از این رفتار برای مثال ذکر می گردد:

 @wenders1022 “I’ve been to PTA meeting of 10 where nothing can get done. Do the #occupywallstreet crowd really think they can strategize with bullhorns?”

بانک کاسپین یک دزد به تمام معناست، بانک مرکزی چرا مجوز داده است. #بانک #کاسپین

این رفتار در شبکه های اجتماعی در رخدادهایی مانند اعتراضات خیابانی به طور خلاصه مربوط به نظرات منتشر شده کاربران در مورد رخداد را شامل می شود. نظرات می توانند مثبت، منفی یا خنثی باشند همچنین مخاطبین نظرات نیز می تواند خود رخداد یا شرکت کنندگان در آن رخداد باشد.

کپی برداری بدون ذکر منبع، براساس قانون جرایم اینترتی و مادۀ 12 فصل سوم قانون جرایم رایانه ای غیر قانونی بوده و مجازات جزای نقدی و حبس دارد و شرعا نیز حرام است! 

اگر در زمینه تحلیل رفتاری کاربران در شبکه های اجتماعی در حال تحقیق یا پیاده سازی پروژه یا پایان نامه هستید برای گرفتن مشاوره یا دادن سفارش انجام با ما تماس بگیرید.  آکادمی داده در تلگرام، واتزآپ و تمامی پیام رسان های ایرانی(سروش، آی گپ، بله و ویسپی) با شماره 09120637751 حضور دارد برای ارتباط از طریق ایمیل آدرس جیمیل: dataacademyir@gmail.com می باشد. 

افتخار آکادمی داده، همسفر بودن با شما در راه یادگیری علم داده است.